Abstract:
Σε αυτή την κατεύθυνση, απώλειες ενεργειακής αποτελεσματικότητας συνδέονται άμεσα με:
- τα ιδιαίτερα τεχνολογικά χαρακτηριστικά των οχημάτων και των οδικών δικτύων που θεωρούνται σαν συστήματα παραγωγής που περιλαμβάνουν «κακές εκροές» (Seiford and Zhu, 2002),
- τις ιδιαιτερότητες της διαχείρισης των αλυσίδων εφοδιασμού και
- την συνολική παραγωγική αποτελεσματικότητα των δραστηριοτήτων που οι μεταφορές, και ιδιαίτερα οι οδικές, έχουν το ρόλο της εισροής.
Με βάση τα παραπάνω, ο σκοπός της προετεινόμενης έρευνας είναι διττός:
- η εκτίμηση των απωλειών ενεργειακής αποτελεσματικότητας στις οδικές μεταφορές στο πλαίσιο πολλαπλής τεχνολογικής ετερογένειας και
- η ανάπτυξη συστήματος διαχείρισης μεταφορών μεγιστοποίησης της κοινωνικής ευημερίας τόσο σε οικονομικούς όσο και σε περιβαλλοντικούς όρους.
Ο Σκοπός της πράξης είναι η μέτρηση και η αξιολόγηση της ενεργειακής αποτελεσματικότητας των δικτύων οδικών μεταφορών σε καθεστώς τεχνολογικής ετερογένειας.
Οι Στόχοι της πράξης είναι:
- Η ανάπτυξη αξιόπιστου πλαισίου για την αξιολόγηση οδικών δικτύων, διαδρομών και οχημάτων.
- Η εισαγωγή μηχανισμών τιμολόγησης και υποστήριξης λήψης αποφάσεων με βάση την ενεργειακή κατανάλωση.
Ειδικότερα στο πλαίσιο της πράξης θα εκτελεστούν οι ακόλουθες Δράσεις:
- Αξιολόγηση της Ενεργειακής Αποτελεσματικότητας του Ελληνικού Τομέα Μεταφορών (ΕΤΜ).
- Τεχνολογική Ετερογένεια και Ανάλυση Αποτελεσματικότητας στον Τομέα Μεταφορών.
- Πρόβλεψη αστικής οδικής συμφόρησης.
- Επισκόπηση Βιβλιογραφίας και αναδειξη άριστων πρακτικών συστημάτων οδικής τιμολόγησης.
- Υποδείγματα άριστης οδικής τιμολόγησης.
- Δρομολόγηση οχημάτων με βάση την ενεργειακή αποτελεσματικότητα.
- Σχεδιασμός και ανάπτυξη δικτύων αισθητήρων.
- Αποτελεσματική δρομολόγηση στην περίπτωση επαγωγής σε ασύρματα δίκτυα.
- Μοντέλα τιμολόγησης και περιφερειακές επιπτώσεις.
- Αξιολόγηση της Δράσης.
- Συντονισμός.