ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ   ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΟΧΗ

Τα παραδοσιακά παιχνίδια, αυτά που γνωρίζουμε όλοι από μικρά παιδιά, διέπονται από κοινά χαρακτηριστικά: έχουν συγκεκριμένους κανόνες παιξίματος κι ορίζουν την αλληλεπίδρασης μεταξύ των παιχτών με συγκεκριμένο τρόπο. Έχουν, όμως, και περιορισμούς που σχετίζονται άλλοτε με το χώρο και το χρόνο διεξαγωγής τους, άλλοτε με τον αριθμό των παιχτών κ.λ.π.

Η νέα τάση της διασκέδασης στην ψηφιακή εποχή προσπαθεί να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ παραδοσιακού και ηλεκτρονικού παιχνιδιού, αξιοποιώντας τα θετικά στοιχεία και των δύο κι απαλείφοντας κατά το δυνατόν, τους περιορισμούς.

Η ομάδα του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών «ΔΊΟΦΑΝΤΟΣ» και της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου, με συγχρηματοδότηση από την ευρωπαϊκή ένωση (έργο: Fronts/ FP 7/ 2008-2011) κατάφερε μέσα από την ανάπτυξη της πλατφόρμας FinΝ (Fun In Numbers) ακριβώς αυτό, να συνδέσει την παράδοση με τη νέα αυτή τάση, τα κλασικά παιχνίδια με την τεχνολογία και να αποσπάσει διεθνείς διακρίσεις.

«Η επόμενη γενιά των παιχνιδιών διάχυτου υπολογισμού αρχίζει να διαφαίνεται»
(MIT Technology Review 02/08/2010, ACM TechNews, February 2010)

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ

Το Fun in Numbers (FinN)  είναι μια πλατφόρμα ανάπτυξης παιχνιδιών και διαδραστικών εφαρμογών που χρησιμοποιεί ασύρματους αισθητήρες. Με τη βοήθεια των αισθητήρων αυτών, οι Η/Υ μπορούν να παρατηρούν και να μετρούν φυσικά μεγέθη όπως θερμοκρασία, επιτάχυνση κ.α. κι έτσι να αντιλαμβάνονται πλήρως την ανθρώπινη δραστηριότητα.Χρησιμοποιώντας ως βάση το FinN, στα νέα παιχνίδια που αναπτύσσονται κάθε φορά αξιοποιούνται κι εμπλουτίζονται πολλά από τα στοιχεία που βρίσκουμε σε γνωστά παιχνίδια, επαυξάνοντας την συνολική εμπειρία των παικτών. Μάλιστα, όσο περισσότεροι παίχτες παίζουν τόσο καλύτερα! Έτσι, παιχνίδια όπως η «Καυτή πατάτα», ο «Περιοδεύων Μοναχός», ο «Καζανόβα», το «Χρωμάτισέ το», η «Διελκυστίνδα» κ.α. μπορούν πλέον να παιχτούν αυθόρμητα, χωρίς υποδομή, χωρίς χωροχρονικούς περιορισμούς, με αλληλεπίδραση μεταξύ των παιχτών και με επιτηρητή των κανόνων του παιχνιδιού, μια υπολογιστική μηχανή!

Στο εγγύς μέλλον, προβλέπεται ότι όλα τα κινητά τηλέφωνα θα έχουν ενσωματωμένο κάποιου είδους αισθητήρα, όπως κι εναλλακτικά άλλες συσκευές ειδικού σκοπού, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο του FinN. Έτσι, οι παίχτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα κινητά τους για να παίξουν τα παιχνίδια ’διάχυτου υπολογισμού’ αντί για τις εφοδιασμένες με αισθητήρες συσκευές που χρησιμοποιούν μέχρι σήμερα.

Για την επίδειξη των διαδραστικών εγκαταστάσεων που έχει αναπτύξει η ομάδα FinN, οργανώθηκε τριήμερη εκδήλωση με τίτλο "Μεταπαίγνια" στο θέατρο "Λιθογραφείο". Το κοινό της Πάτρας και ο Τύπος υποδέχθηκαν την δουλειά αυτή με ενθουσιασμό . Μετά την επιτυχία των Μεταπαιγνίων, η ομάδα προσκλήθηκε και συμμετείχε στις εκδηλώσεις "Πολιτεία για Παιδιά", 2010 και στην Πανευρωπαϊκή "Βραδιά Ερευνητή", 2010 και 2011.

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών, Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο & Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»

Η ομάδα FinN (Fun in Numbers) κέρδισε:

1) το πρώτο βραβείο καλύτερης πειραματικής εφαρμογής, στο διεθνές συνέδριο ACE 2009 “Advances in Computer Entertainment Technology 2009”.

2) το βραβείο "Tech Pioneer", στα Tech Excellence Awards 2010 των PC Magazine και T3, για την καινοτομία και τη συμβολή της στην πρόοδο και την ανάπτυξη της τεχνολογίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

3) το βραβείο καλύτερου Video (Best Video Award), στο συνέδριο “Internet of Things, 2010” στο Τόκιο της Ιαπωνίας, συμμετέχοντας με το video "Mobile, Locative and Collaborative Distributed Games Using Pervasive Technologies".

4) το βραβείο για την καλύτερη επίδειξη συστήματος (IEEE Society Best Demo Award), στο 5ο Διεθνές Συνέδριο MASS 2008,"Mobile Ad-hoc and Sensor Systems 2008".

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Μαυρομμάτη Ειρήνη (ΔΕΠ ΕΑΠ)


ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ & ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ & ΕΚΔΟΣΕΩΝ "ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ": Ακριβόπουλος Ορέστης, Λογαράς Μάριος, Κόκκινος Παναγιώτης, Μυλωνάς Γιώργος, Χατζηγιαννάκης Ιωάννης (ΙΤΥΕ- ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ 1, SENSOR LAB)


http://funinnumbers.eu/ http://fronts.cti.gr/index.php/home http://ru1.cti.gr/ http://www.cti.gr/ http://www.eap.gr/index.php