Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ

Η επιτακτική ανάγκη για την προστασία του περιβάλλοντος, η ευρεία προσβασιμότητα σε ‘έξυπνες’ συσκευές και τα οφέλη που προκύπτουν από την αποτελεσματική έρευνα καταναλωτών λειτούργησαν ως πρόκληση για ομάδα του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών προκειμένου να δημιουργήσουν μία εφαρμογή κινητού με παιγνιώδη χαρακτήρα, με στόχο τόσο την αναψυχή των παιχτών όσο και την ενημέρωσή τους σε θέματα περιβαλλοντικής ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και αφύπνισης.

Οι φοιτητές του ΟΠΑ, Σταύρος Λούνης, Λέων Γαβαλάς και Φωτεινή Καρινιωτάκη - Ταλιάνη, με επιβλέπουσα καθηγήτρια τη Δρ. Κατερίνα Πραματάρη συμμετείχαν στο διεθνή διαγωνισμό Morpheus Cup 2015 και πέτυχαν διεθνή διάκριση αναπτύσσοντας την εφαρμογή Gamifico S.E.P. (Sustainability Engagement Platform), η οποία απευθύνεται σε χρήστες / καταναλωτές, όχι απαραίτητα εξαιρετικά εξοικειωμένους με τη χρήση των σύγχρονων τεχνολογιών, οι οποίοι έχουν την ευκαιρία παίζοντας, εάν το επιθυμούν να προσφέρουν ανατροφοδότηση σχετικά με φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα.

Διεθνής διάκριση ομάδας φοιτητών του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό Morpheus Cup 2015

Η ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ

Η πρόταση των φοιτητών, που έλαβε τη διάκριση έχει τίτλο Gamifico S.E.P (Sustainability Engagement Platform) και πρόκειται για μια εφαρμογή έξυπνου κινητού τηλεφώνου και την αντίστοιχη πλατφόρμα, η οποία αναπτύχθηκε με διττό στόχο. Αφενός, επιτρέπει, μέσω της εφαρμογής έξυπνου κινητού τηλεφώνου, την υποστήριξη μέσω παιγνιοποίησης (Gamification) της περιβαλλοντικής ενημέρωσης - αφύπνισης των πολιτών/καταναλωτών σε σημαντικά περιβαλλοντικά θέματα, και αφετέρου δίνει την ευκαιρία σε ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις να «ρωτήσουν» τους καταναλωτές την άποψή τους για τον βαθμό που αναγνωρίζουν τα εκάστοτε προϊόντα ως φιλικά προς το περιβάλλον.

Η πλατφόρμα με τη σειρά της, διαχειρίζεται το σύνολο των δεδομένων και εξάγει γνώση, η οποία ανατροφοδοτείται στη διαδικασία βελτιστοποίησης της εμπειρίας της παιγνιοποίησης (Gamification) για τον κάθε χρήστη.

Η καινοτόμος αυτή εφαρμογή υλοποιήθηκε στο Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας με επιβλέπουσα την Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κατερίνα Πραματάρη.

Η ομάδα συμμετείχε στον διαγωνισμό Morpheus Cup εκπροσωπώντας το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σε συνέχεια ανταπόκρισης στην πρόσκληση του Πανεπιστημίου για υποβολή συμμετοχών που απευθύνθηκε μέσω της Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας. Την προετοιμασία και τη μετάβαση της ομάδας για τη συμμετοχή στον διεθνή διαγωνισμό υποστήριξε το Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών - Athens Center for Entrepreneurship and Innovation.

Διεθνής Διάκριση

Στο πλαίσιο του Πανευρωπαϊκού διαγωνισμού Morpheus Cup που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο στις 19-20 Μαΐου 2015, η ομάδα φοιτητών του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, αποτελούμενη από τον Σταύρο Λουνή (Υπ. Διδάκτορα), τον Λέοντα Γαβαλά και τη Φωτεινή Καρινιωτάκη - Ταλιάνη, κατέκτησε τη διάκριση "Best European Students Project" στην κατηγορία "Environment Challenge".

Στον Διαγωνισμό Morpheus Cup προσκλήθηκαν 1200 Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια και Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Από το σύνολο των συμμετοχών, 100 ομάδες προκρίθηκαν στους Τελικούς του Λουξεμβούργου, όπου και απονεμήθηκαν τα βραβεία στους νικητές στις 10 θεματικές περιοχές του διαγωνισμού.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Σταύρος Λουνής, Υποψήφιος Διδάκτωρ, Λέων Γαβαλάς, Φωτεινή Καρινιωτάκη - Ταλιάνη (φοιτητές), Δρ. Κατερίνα Πραματάρη, (Αναπλ. Καθηγήτρια, επιβλέπουσα) Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

http://www.aueb.gr/http://www.dmst.aueb.gr/index.php/el/newslist/552-morpheus2015