Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

ΝΕΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ: ΜΙΑ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ

Η δημιουργία ενός χάρτη, μιας απεικόνισης, δηλαδή, στο χαρτί ενός τμήματος ή και ολόκληρης της επιφάνειας της γης, απαιτεί ευρύτητα γνώσεων και μεγάλη ικανότητα σύνθεσης, καθιστώντας τη χαρτογράφηση ταυτόχρονα ένα είδους τέχνης (κυρίως για τον χαρτογράφο) αλλά και σπουδαία πηγή πληροφοριών, ισχυρό βοήθημα για τη γνωριμία με έναν τόπο και την κατανόησή του.

Οι νέοι χάρτες που παρήχθησαν για λογαριασμό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου του ΥΠΔΒΜΘ (2006), προορίζονται για τους μαθητές της πρώτης και δεύτερης τάξης Γυμνασίου και αναγνωρίστηκαν διεθνώς για την Παιδαγωγική τους επάρκεια και καταλληλότητα αλλά και για την εντυπωσιακή τους σύνθεση και διαισθητική απόδοση των χρωμάτων.

Για το σχεδιασμό και την παραγωγή των χαρτών, τον επιστημονικό συντονισμό ανέλαβε το Εργαστήριο Χαρτογραφίας και Γεωπληροφορικής του Τμήματος Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου με την επιστημονική συνεργασία και συμβολή μελών ΔΕΠ από τα Τμήματα Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του ΕΜΠ και του ΑΠΘ, τα Παιδαγωγικά Τμήματα του Αριστοτελείου Παν/μίου Θεσσαλονίκης, του Παν/μίου Ιωαννίνων και του Δημοκρίτειου Παν/μίου Θράκης, καθώς και του Τμήματος Γεωγραφίας του Χαροκόπειου Παν/μίου.

An eye-candy for educational use with multiple views
(International Cartographic Association)

ΧΑΡΤΕΣ ΠΟΥ ΒΟΗΘΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟ

Η Γεωγραφική παιδεία ενεργοποιεί τους μαθητές ώστε να γίνουν υπεύθυνοι και κριτικά σκεπτόμενοι πολίτες και να συμμετέχουν αποτελεσματικά στην πολιτική, την οικονομική, την κοινωνική και την πολιτιστική ζωή σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.

Ο κύριος στόχος του εργαστηρίου Χαρτογραφίας και Γεωπληροφορικής να υποστηριχθεί το δύσκολο έργο της πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με σύγχρονο χαρτογραφικό υλικό, το οποίο να βασίζεται ταυτόχρονα και στις σύγχρονες χαρτογραφικές απόψεις και θεωρίες επετεύχθη μέσα από το ολοκληρωμένο χαρτογραφικό υλικό που αναπτύχθηκε και βασίζεται πράγματι, τόσο στις σύγχρονες χαρτογραφικές απόψεις και θεωρίες, όσο και στις σύγχρονες αρχές της Διδακτικής της Γεωγραφίας.

Κατά τη διάρκεια της εκπόνησης του έργου, οι νέοι σχολικοί χάρτες αξιολογήθηκαν για την Παιδαγωγική τους επάρκεια και καταλληλότητα. Η αξιολόγησή τους πραγματοποιήθηκε από τα Παιδαγωγικά Τμήματα του Αριστοτελείου Παν/μίου Θεσσαλονίκης και του Δημοκρίτειου Παν/μίου Θράκης, μέσα από 2.000 περίπου ερωτηματολόγια προς Δασκάλους, Καθηγητές και μαθητές, τα οποία περιείχαν ιδιαίτερα θετικά σχόλια.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗ

Εργαστήριο Χαρτογραφίας & Γεωπληροφορικής, Τμήμα ΓεωγραφίαςΠανεπιστήμιο Αιγαίου

Οι νέοι Σχολικοί Χάρτες (που αναπτύχθηκαν για λογαριασμό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου του Υπουργείου Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων), απέσπασαν το πρώτο βραβείο, στην κατηγορία τους, κατά τη διάρκεια του 24ου Διεθνούς Συνεδρίου Χαρτογραφίας της ‘International Cartographic Association’ που πραγματοποιήθηκε στο Σαντιάγο της Χιλής.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ

Νικόλαος Σουλακέλλης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Διευθυντής Εργαστηρίου Χαρτογραφίας & Γεωπληροφορικής, Τμήματος Γεωγραφίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

http://www.geo.aegean.gr/cartolab/site/index/sx_xar_index.htm http://icaci.org/Map-of-the-Month-022011 http://icaci.org/ http://www3.aegean.gr/